Nyhedsbrevet, der får brugerne til at vende tilbage til biblioteket - igen og igen
Nyt til dig er et nyhedsbrev, der sikrer, at brugerne løbende vender tilbage til biblioteket efter nye læseoplevelser - uden at de selv skal være opsøgende.
1-2 gange om måneden modtager brugerne personlige anbefalinger direkte på mail - skræddersyet ud fra deres reserveringer og lån i Biblioteket-appen, så det rammer præcist i forhold til deres interesser.
Nyt til dig er tilpasset den enkelte brugers lånercyklus, så nyhedsbrevene lander hos dem, når de er modtagelige for nye anbefalinger.
Månedlige anbefalinger uafhængigt af lånercyklus for at skabe synlighed og sikre at inaktive brugere modtager indhold.
Har brugerne reserveret et materiale med lang reserveringskø, modtager de forslag til lignende materialer uden ventetid.
Når brugerne snart skal aflevere et materiale, modtager de anbefalinger til lignende materialer for at inspirere til nyt lån.
Månedlige anbefalinger uafhængigt af lånercyklus for at skabe synlighed og sikre at inaktive brugere modtager indhold.
Har brugerne reserveret et materiale med lang reserveringskø, modtager de forslag til lignende materialer uden ventetid.
Når brugerne snart skal aflevere et materiale, modtager de anbefalinger til lignende materialer for at inspirere til nyt lån.
Når køen til et reserveret materiale er lang, sender Nyt til dig forslag til brugerne med lignende materialer, som de kan læse, mens de venter.
"Forslag uden ventetid" giver brugerne mulighed for at udfylde ventetiden med nye læseoplevelser.
Når en bog snart skal afleveres, modtager brugerne anbefalinger til lignende materialer, de kan reservere og låne med hjem, når de afleverer.
Med "Fordi du har lånt" kan nye reserveringer stå klar til brugerne, så de nemt kan gribe dem med hjem under armen, når de afleverer en bog.
Jarl Østergaard - IT bibliotekar, Skanderborg Kommunes Biblioteker
Brugerne tilmelder sig Nyt til dig i Biblioteket-appen. Når Nyt til dig er blevet slået til, vil jeres brugere - næste gang de bruger appen - blive mødt af en feature-announcement, der fortæller om Nyt til dig, og hvordan de tilmelder sig.
I kan tilpasse nyhedsmailene, så de bliver sat op med bibliotekets logo, farver og oplysninger. På den måde kan brugerne se, at det er en service fra deres lokale bibliotek - samtidig skaber det sammenhæng i bibliotekets visuelle identitet.
Nyhedsbrevet sendes automatisk og kræver intet redaktionelt arbejde for bibliotekets ansatte.
Biblioteket kan følge med i, hvilke nyhedsbreve der klarer sig bedst. Statistikken giver bl.a. indsigt i, hvor mange der klikker videre til et materiale, og hvor mange reserveringer nyhedsbrevet skaber i Biblioteket-appen.
Vil du gerne vide mere om tilkøbsfunktionen Nyt til dig? Fold spørgsmålene ud og få svarene.
Nyt til dig er en del af All-in-One-pakken. Har dit bibliotek All-in-One, skal I sende os en mail på info@redia.dk - så kontakter vi jer og hjælper jer med at komme godt i gang. Har I endnu ikke All-in-One, kan I kontakte os og høre mere.
Brugerne tilmelder sig Nyt til dig i Biblioteket-appen. Når Nyt til dig er blevet slået til, vil jeres brugere - næste gang de bruger appen - blive mødt af en feature announcement, der fortæller om Nyt til dig, og hvordan de tilmelder sig.
Brugerne modtager nyhedsbrevene 1-2 gange om måneden. Nyhedsbrevene er automatiserede og kræver derfor intet redaktionelt arbejde fra bibliotekets ansatte.
Har du spørgsmål, eller vil du bare høre mere om Nyt til dig, er du velkommen til at kontakte os.
Nyt til dig er en del af All-in-One-pakken i Biblioteket-appen, som indeholder alle ekstrafunktioner, der er udviklet til appen.