Med tilkøbsfunktionen Kø+ i Biblioteket-appen hjælper I brugerne til at tage aktivt stilling til deres reserveringer. I vil opleve færre reserveringer, som ikke bliver hentet, og kortere kø for brugerne til reserveret materiale.
• Færre reserveringer, som ikke bliver hentet.
• Hurtigere adgang til populært materiale for brugerne.
Med funktionen Kø+ kommer I til at bruge mindre tid på at sætte materialer på reserveringshylden, som alligevel ikke bliver hentet, og I sparer penge på transport af materialer mellem filialer.
• tage stilling til, om et reserveret materiale forsat har interesse
• sætte reserveringer på pause ved ferie el.lign. og beholde pladsen i køen
• sende afleveringsdato til egen kalender
• vælge afhentningsfilial
• markere en dato, hvor reserveringen ikke længere har interesse.
Du kan se eller gense vores webinar om Kø+, hvor alle funktioner bliver gennemgået.
Deltagere på webinaret:
• Daniel Ackey, Specialkonsulent og systemejer, Københavns Biblioteker
• Carsten Scheel, CCO i Redia
• Mette Esager, UX- og Product lead i Redia
Vi har været meget glade for samarbejdet med Redia i udviklingen af kø+ funktionerne.
Det startede som et projekt for at få nedbragt antallet af uafhentede reserveringer i Københavns Biblioteker. Samtidig fik vi også lavet funktionalitet, som vores brugere har efterspurgt i lang tid, bl.a. mulighed for at sætte reservationer på pause.
Vil du vide mere om funktionen Kø+ til Biblioteket-appen? Fold spørgsmålene ud og se svarene.
Målet med kø-funktionen er at nedbringe brugerens ventetid og mindske bibliotekets opsætning af uafhentede materialer. Beskeden skal derfor komme, inden materialet sættes på reserveringshylden. Brugerens kø-nummer holdes op mod antallet af eksemplarer, som biblioteket ejer. Når kø-nummeret er det samme som eller mindre end antallet af eksemplarer, vil notifikationen blive sendt.
Det kan ikke ske, da biblioteket selv kan vælge et antal dage fra dags dato, hvor brugeren ikke kan sætte reserveringer på pause. På den måde har biblioteket tid til at gøre materiale klar til brugeren.
Størstedelen af uafhentede reserverede materialer er oftest fagbøger: hele 70%. For at formindske antallet af uafhentede reserveringer, inkluderer reserveringsflowet på disse DK5-grupper et trin, hvor brugeren skal tage stilling til, hvornår materialet ikke længere har interesse.
Biblioteket kan frit slå denne funktion fra.
Quickly and efficiently build the materials you need to support your inbound marketing strategy. Drag and drop building blocks including testimonials, forms, calls-to-action, and more.
Vil du høre mere om Kø+ og mulighederne på dit bibliotek? Skriv dig op i formularen og bliv kontaktet af Carsten Scheel for et uforpligtende tilbud.
*Når du udfylder formularen, accepterer du, at Redia må kontakte dig og opbevare dine oplysninger. Du kan til enhver tid bede om at få slettet de informationer, vi har om dig.