Reserveringskøer til populære materialer kan ofte være rigtig lange. Så lange at brugerne helt glemmer, at de har reserveret materialet eller måske har fået fat i det på anden vis. En påmindelse om, at et reserveret materiale er på vej til brugeren, kan være med til at mindske tidsspild for både brugeren og biblioteket.

Hentes det reserverede materiale ikke, øges ventetiden unødigt for brugeren. Samtidig udgør det en tabt arbejdsindsats for biblioteket, der bruger ressourcer på at sætte materialer op, som ikke bliver afhentet. Et splid, som vi med det nye modul til Biblioteket-app’en ønsker at afhjælpe. 

Reserveringen videregives

Kø-funktionen gør det nemt for brugeren at bekræfte eller afmelde sin reservering, inden det stilles på hylden til afhentning. Reserveringskøer vil blive afviklet hurtigere, og biblioteket slipper for at sætte reserverede materialer op, som ikke længere har interesse for brugeren.

Er du interesseret i at læse mere om kø-funktionen, kan du gøre det her. Du er også meget velkommen til at skrive til os på sales@redia.dk eller ringe på + 45 70 20 11 30

 

Leave a reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *